Karjeras nedēļa 2025

No 6. līdz 10. oktobrim Latvijas skolās notika Karjeras nedēļa, kuru jau trīspadsmito reizi organizē Valsts izglītības attīstības aģentūra sadarbībā ar Latvijas pašvaldībām un izglītības iestādēm. Šī gada nedēļas tēma – “Zaļā karjera Tavai nākotnei” – aicināja skolēnus un pieaugušos domāt par ilgtspēju karjeras attīstībai, zaļo prasmju nozīmi un atbildīgu dzīvesveidu. Katru dienu skolā notika dažādas aktivitātes:

6. oktobrī – Ūdens dienā skolēni pārrunāja, kā ūdens ir svarīgs cilvēka veselībai un sportošanai, kā arī ikdienas darbā. Skolēni veica pētījumu mājās, kur ūdens tiek lietots ikdienā, skatīts mācību video, kur stāsta par “ūdens” profesijām. Skolēni iepazinās ar infografiku “Ilgtspēja ikdienā”, veica eksperimentu “Ūdens trīs agregātstāvokļi”, runāja par saldūdens nozīmi, piesārņojumiem, ūdens riņķojumu dabā. Vizuālajā mākslā visas nedēļas garumā 2.-9. klašu skolēni veidoja dažādas ilustrācijas attiecīgās dienas tematikai.

7. oktobrī – Labo darbu dienā skolēni dalījās ar piemēriem, kā var palīdzēt viens otram mājās un skolā. Skolēni piedalījās apsveikumu loterijā, tika veidota kolāža ar attēliem, klases skatījās multfilmu, kur redzami labie darbi, apmeklēja teātra izrādi “Sprīdītis”. Jaunāko klašu kolēni piedalījās BKU Drosmes kastes papildināšanā.  Vecāko klašu skolēni iepazina brīvprātīgo darbu, kur skolas absolvente stāstīja par savu pieredzi kā brīvprātīgajai. Skolēni  noskatījās un analizēja filmiņu, kuru sasaistīja ar brīvprātīgā darbu, uzlabojot apkārtnes tīrību un kā izgāztuvēs esošie atkritumi veicina  ogļskābo gāzi un metāna gāzi, veicinot klimata izmaiņas.

8. oktobrī – Gaisa dienā tika runāts par svaiga gaisa nozīmi veselībai un sporta nodarbībām. Šajā dienā skolēni nolasīja un pierakstīja gaisa kvalitāti savā klasē, izteica ieteikumus, secinājumus. Tika aplūkota tēma par mākoņiem un nokrišņiem, vizuālajā mākslā zīmēja Gaisu kā attēlu. Skolēni rakstīja piecrindes par gaisu un risināja problēmsituācijas “Kā pārbaudīt vai piepūšamais matracis ir lietošanas kārtībā, vai tas nav caurs?”. Skolēni iepazina profesijas, kuras saistītas ar gaisu, taisīja lidmašīnas, lidināja un centās izprast, kāpēc tām ir dažāds nolaišanās attālums. 5.klases devās mācību ekskursijā uz Skrīveriem, kur iepazina trīs videi draudzīgus uzņēmumus.

9. oktobrī – Zemes dienā skolēni pārrunāja, kā rūpēties par dabu un vidi, lai tā būtu tīra un skaista. Skolēni izspēlēja digitālo spēli “Koksnes cirks”. Šajā dienā klases aizdomājās par elektroenerģijas taupīšanu. Jaunāko klašu skolēni skatījās multfilmas bērniem par enerģijas monstriņiem skatīšanās. Skatījās mācību filmu par meža stādīšanu, atjaunošanu. 5. un 6. klasēm notika Zemes dienas karjeras stunda, kurā apskatīja dažādas profesijas, kas saistītas ar enerģētiku, bioloģiju, vides aizsardzību un ilgtspēju. Skolēni rakstīja vēstules, iedomājoties, kāda būs planēta Zeme pēc 100 gadiem vai zīmēja zīmējumus “Zeme pēc 100 gadiem”.

10. oktobrī – Cits citam dienā notika sarunas par draudzību, sadarbību un atbalstu klasē. Skolēni strādāja grupu darbu, spēlēja saliedēšanās spēles. Skolēni iepazinās ar video piedāvātajām intervijām par profesiju izvēli, diskutēja, kādas profesijas iespējams nākotnē būs un kādas varētu izzust. Veidoja klases “Pavārgrāmatu par labbūtību”. Vecāko klašu skolēni tikās ar Latvijas Hidroekoloģijas centra pētnieku un izzināja, kāpēc svarīgi domāt par vidi, dzīvojot pie Baltijas jūras.

8. klasēs skolēni datorikā pildīja karjeras izvēles testus, lai  noskaidrotu savas intereses, spējas un vērtības. Pamatojoties uz testa rezultātiem, skolēni veidoja plakātu ar tiešsaistes grafisko lietotni <canva.com> par kādu no sev piemērotajām nākotnes profesijām. Savukārt, 9.klašu skolēni katrs ir izveidojuši HTML tīmekļa lapaspusi par personības tipiem. Personību tipus skolēni pētīja, pildot karjeras testu. Katrs skolēns veidoja vienu HTML lapu.

Karjeras nedēļa aizvadīta ļoti interesanti un vērtīgi! Lai izdodas arī turpmāk veiksmīgi īstenot dažādas karjeras ieceres!

Katras klases veikumu ir iespējams apskatīt šeit!