Aktivitātes projekta “STEM” ietvaros
“STEM un pilsoniskās līdzdalības norises plašākai izglītības pieredzei un karjeras izvēlei”
2025.gada 8.decembrī 1.a, 1.b un 4.b klases audzēkņi iesaistījās ESF+ projekta “STEM un pilsoniskās līdzdalības norises plašākai izglītības pieredzei un karjeras izvēlei” aktivitātēs. Skolā viesojās Esi/emocionālā, sociālās intelekta centra (SIA “CENTRS SEVII” pārstāve Dita Raiskuma.
1. a klases skolēni piedalījās nodarbībā “Mēs veidojam savu klasi – noteikumi un saliedēšana”. Skolēni nodarbības laikā pārrunāja dažādus noteikumus mājās, uz ielas un skolā, lai ikviens varētu justies labi, droši, mīlēts un pasargāts, kā arī pildīja uzdevumus darba lapās. Noslēgumā skolēni, izmantojot līmlapiņas, izveidoja savu klases noteikumu koku, un saturs pilnībā atbilda gaidītajam — bērni aktīvi iesaistījās un domāja līdzi.
1.b klases skolēni piedalījās nodarbībā “Es jūtu. Es saprotu. Es rīkojos.”, kuras laikā izzināja dažādas emocijas, veidoja savus piemērus, ar kustībām atdarināja savas emocijas un mācījās tās savaldīt. Skolēni stundas noslēgumā veidoja savu klases labsajūtas kolāžu, kur katrs uzrakstīja, kas viņam klasē ir svarīgi, lai labi justos. Kopā ar pasniedzēju skolēni izrunāja, kāpēc emocijas ir svarīgas, ko tās dod cilvēkam, kā tās savaldīt un ko darīt, ja emociju ir par daudz.
4.b klases skolēni piedalījās nodarbībā “Problēma+ideja=Mēs rīkojamies”. Nodarbības tēma par rīcības sekām un atbildību ir nozīmīga, jo attīsta skolēnu empātiju, atbildību, līdzdalību un izpratni par procesiem sabiedrībā. Norises sākumā, izmantojot situāciju piemērus un diskusijas, skolēni analizēja problēmas un izaicinājumus, ar kuriem saskaras klasē vai kopienā. Praktiskajā daļā skolēni strādāja ar esi/centrs izveidotajām darba lapām, kurās ietverti uzdevumi par personīgajām vērtībām, atbildību un rīcības iespējām. Strādājot grupā, skolēni izvēlējās vienu no problēmsituācijām klasē vai kopienā un izstrādāja rīcības plānus situācijas uzlabošanai, izveidojot un prezentējot plakātus “Mūsu risinājums”. Noslēgumā – kopīga refleksija, apkopojot prezentāciju rezultātus diskusijas formātā.
Paldies klases audzinātājām Janai Lietiņai, Agnesei Zicmanei un Lienei Lintiņai par veiksmīgu sadarbību aktivitātes īstenošanā!
“Pirmās palīdzības piedzīvojums”
2025.gada 4 un 5.decembrī 2.a, 2.b, 3.a un 3.b klases audzēkņi iesaistījās ESF+ projekta “STEM un pilsoniskās līdzdalības norises plašākai izglītības pieredzei un karjeras izvēlei” aktivitātē “Pirmās palīdzības piedzīvojums”. Skolā viesojās biedrības “Latvijas pirmās palīdzības vienība” pārstāvis, kurš, bērniem saprotamā valodā pastāstīja par pirmo palīdzību mājas apstākļos.
3.a klases audzinātāja Silvija Āriņa atzina: “Tā bija profesionāli novadīta, skolēnu vecumam atbilstoša nodarbība par pirmo palīdzību. Nodarbībā skolēniem bija iespēja praktiski darboties: mācīties pārsiet roku, ja tā stipri asiņo, kā griezties pie cilvēka, ja notikusi nelaime, kā izsaukt ātro medicīnisko palīdzību, noskaidrot darbību secību izsaucot palīdzību, kā noskaidrot cietušā pašsajūtu vai stāvokli, uz bērniem atbilstoša manekena bija iespēja trenēties netiešo sirds masāžu. Atgādināja, ieteica, ka pie jebkura cilvēka, arī cietušā jāgriežas ar cieņu un pozitīvu attieksmi.” Skolēni šīs iegūtās zināšanas varēs pielietot ikdienā gan mājās, gan ārpus tām.
Paldies klases audzinātājām Baibai Breijerei, Ilzei Zālītei, Ilutai Asermanei un Silvijai Āriņai par ieinteresētību un sadarbību aktivitātes organizēšanā un īstenošanā!

Atbildīgs bizness: No izaudzētā līdz ilgtspējīgam produktam
2025.gada 8.novembrī notika ESF Plus projekta “STEM un pilsoniskās līdzdalības norises plašākai izglītības pieredzei un karjeras izvēlei” pirmās aktivitātes 4.a un 6.a klasēs.
4.a klases izvērtējums: “Nodarbība bija interesanta un izzinoša. Tajā uzzinājām par dažādām profesijām, to nozīmību un ražošanas procesu – no idejas līdz gatavam produktam. Bērniem bija iespēja ģenerēt pašiem savas idejas, ko varētu ražot no ābolu izspiedām. Nodarbības noslēgumā notika radoša meistarklase, kas ļāva pašiem izmēģināt apgūto, katrs izveidoja konfekti. Māris Logins vadīja nodarbību ar sirsnību, aizrautību un patiesu ieinteresētību.”
6.a klases izvērtējums: “Nodarbība bija saistoša skolēniem, jo tika apskatīts ceļš no izaudzēta jeb ābola līdz gala produktam- konfektēm veikalā. Tika nosauktas un paskaidrotas iesaistītās profesijas. Pēc katra stāstītā un rādītā tika veidota atgriezeniskā saite no bērniem, ko atcerās, ko saprata. Nodarbībā notika ideju ģenerēšana, ko varētu darīt ar ābolu atliekām, kad izspiesta sula. Pēc tam lektors vēl papildināja ar informāciju, ko jau reāli ar atliekām dara. Nobeigumā bērni iejutās produktu ražotāja un iesaiņotāja lomā, izveidojot un iesaiņojot želejas konfekti.”
Paldies klases audzinātājām Valentīnai Trenmorei un Ingūnai Salmiņai par ieinteresētību un sadarbību aktivitātes organizēšanā!
















