Karjeras izglītība

Karjeras izglītības mērķis – organizēt izglītības saturu un izglītības ieguves procesu, nodrošinot izglītojamajam pašizpētei, karjeras izpētei un karjeras plānošanai un vadīšanai nepieciešamo pamatzināšanu un pamatprasmju apguvi, radīt pamatu savlaicīgu, apzinātu un ar iespējām līdzsvarotu personīgo lēmumu pieņemšanai par turpmāko izglītību.

Karjeras izglītība ir harmoniski jāintegrē visā izglītības procesā, lai nodrošinātu plānotu un pēctecīgu pasākumu kompleksu, kas palīdzētu jauniešiem noteikt savas karjeras izglītības vajadzības, apzināti izvēlēties līdzekļus savas karjeras plānošanai nevis epizodiski, bet caurviju un veselumā, izmantojot izglītības procesa un programmas līdzekļus.


Karjeras izglītības uzdevumi:

  • Palīdzēt skolēniem pašattīstīties: izprast sevi un novērtēt savas stiprās un vājās puses, izveidot elastīgu skatījumu uz dzīvi un reālistiskas gaidas attiecībā uz savu karjeru, attīstīt prasmes un attieksmes, kas palīdzēs veidot karjeru, piemēram, pašapziņa, pašpaļāvība, spēja “sevi pasniegt”, mērķu izvirzīšana un darbības plānošana mācību un personīgajā dzīvē, analizēt savu personīgo pieredzi, intereses, dotumus, iemaņas un spējas, vērtības, mērķus, personīgās īpašības, sasniegumus.
  • Motivēt un palīdzēt izpētīt dažādas karjeras iespējas: izprast izmaiņas sabiedrībā un kā tās ietekmē karjeru attīstību, izpētīt dažādas karjeras un iespējas to veidošanai, izpētīt un izvērtēt darba tirgu, nodarbinātības un profesiju, izglītības un apmācības iespēju attīstības tendences, salīdzināt un samērot personīgos sasniegumus un īpašības ar tiem sasniegumiem un īpašībām, kas ir nepieciešamas konkrētai tālākai karjerai/mācībām/studijām, piedalīties darba izmēģinājumos, uzzināt, kur un kā iegūt vajadzīgo informāciju, resursus un palīdzību, gatavoties pārejai no mācībām uz darba dzīvi vai uz tālākām mācībām/citu darbu, izpētīt un pārdomāt savas personīgās un sabiedrības vērtības, uzzināt, kādas prasības izvirza darba devēji, kādas prasmes un personīgās īpašības palīdz noturēties darba tirgū.
  • Palīdzēt plānot un vadīt savu karjeru: apgūt karjeras vadības prasmes, noteikt savas attīstības vajadzības, pilnveidot savas zināšanas un prasmes, apzināties informācijas ieguves un konsultēšanas iespējas, veidot savu personīgās karjeras plānu, attīstīt pieņemto personīgo lēmumu plānu īstenošanas prasmes, veidot izpratni par karjeras saistību ar sasniegumiem izglītībā un mūžizglītību.

Karjeras izglītības īstenošanas pamatprincipi:

Karjeras izglītība ir izglītības sastāvdaļa. Karjeras izglītība ir visas izglītības iestādes atbildība. Ievērotas vecumgrupu intereses un vajadzības. Mērķi — objektīvi un sasniedzami; pasākumi — īstenojami. Pasākumi ir orientēti uz zināšanu un prasmju apguvi.


Karjeras izglītība Rīgas pamatskolā „Rīdze”

Tev ir iespēja: 

1. Apmeklēt individuālās konsultācijas, iepriekš sazinoties e-klasē ar pedagoģi – karjeras konsultanti Solvitu Cīruli.

2. Apmeklēt grupu nodarbības, klases stundu ietvaros.

3. Piedalīties Karjeras nedēļā.

4. Piedalīties karjeras izglītības pasākumā „Ēnu diena”.

5. Izzināt dažādas profesijas, apmeklējot dažādus, sev interesējošus uzņēmumus.

6. Apmeklēt karjeras izglītības pasākumu Ķīpsalā „Skola 2026”.

7. Apmeklēt gada vērienīgāko pasākumu profesionālajā izglītībā „SkillsLatvia”.

Ja Tev ir jautājumi par karjeras izglītību, raksti e-klasē pedagoģei – karjeras konsultantei

Solvitai Cīrulei vai uzrunā viņu skolā.


Karjeras pasākums “Iepazīsti arheologa profesiju”

31.oktobrī 5.a kopā ar audzinātāju Valdu Gavari un 5.b klase kopā ar skolotāju Solvitu Cīruli tikās karjeras pasākumā “Iepazīsti arheologa profesiju”. Sociālo zinību un vēstures ietvaros skolēni tikās ar Latvijas Nacionālā vēstures muzeja arheoloģi Rūtu Vecmuktāni, kura pastāstīja par arheoloģiju kā vēstures palīgnozari, par arheologa ikdienu, darba pienākumiem un parādīja dažādus darba instrumentus. Skolēniem bija iespēja apskatīt šos instrumentus, izmēģināt to pielietojumu. Bija daudz jautājumu, kas saistīti ar arheologa ikdienu, atradumiem, to izpēti un saglabāšanu.